Sunday 18 November 2012

Pengalamanku bersama kanak-kanak istimewa



Kanak-kanak bermasalah pembelajaran adalah individu yang sangat berharga dan sesungguhnya sangat istimewa. Jika anda diberikan kesempatan masa mahupun tenaga, apa kata, anda semua melawat pusat-pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) di mana kanak-kanak istimewa di tempatkan.

Penulisan blog saya pada hari ini, bukan mahu bercerita panjang mengenai apa itu kanak-kanak bermasalah pembelajaran or,sewaktu dengannya, kerana saya telah memberikan info tentang kanak-kanak bermasalah pembelajaran pada entri sebelumnya..

Ok, ,saya ingin menceritakan akan pengalaman saya di pusat PDK yang telah di lawati. Alhamdullilah, sepanjang saya melawat PDK, guru-guru di PDK sangat mesra alam,hehe…J dan terdapat ramai pelajar yang majoritinya mempunyai kecacatan yang serius dan mengalami masalah pembelajaran.

Memang xtergambarlaa bestnya,,,hehe ..dengan kanak-kanak/pelajar yang bermasalah pembelajaran yang sangat-sangat aktif dan terkadang ada yang sangat-sangat senyap dan pemalu.hehe J

Terkadang terdetik di dalam hati, “ beruntungnya aku lahir di dunia dengan sempurna” jika dibandingkan dengan mereka semua. 
Eh,eh..sedihla pulak..hehe L . Yelah…nak jadi guru Pendidkan Khas,kena pandai jaga emosi anda semua ya..hehe

Oppss…lari dari topik dah nie..apa-apa pun, pengalaman dengan kanak-kanak istimewa nie, memang the best la…meh, sini saya share sikit gambar bersama kanak-kanak teristimewa nie..







*Bersyukurlah dengan apa yang kita ada*

Alhamdullilah…Sekian, Thanks semua….

0 comments:

Post a Comment